Jak vést konstruktivní rozhovor?
Blízký se může bránit obvinění, útočit a vyčítat. Taková reakce může být například projevem pocitů studu nad tím, že zklamal vaše očekávání, případně strachu z toho, co se bude dít dál. Zkuste vyjádřit pochopení pro jeho obavy, zároveň se však věcně držte tématu. Nenechte se zaplést do hádky o vině a nevině, která není konstruktivní.
Jak vést konstruktivní rozhovor:
- Vytvořte si dostatek času a vhodné prostředí pro rozhovor
- Mluvte o svých obavách a pocitech
- Nepoužívejte výčitky a obviňování, kterým se druhý člověk přirozeně brání
- Mluvte o konkrétních situacích a svěřte se, jak vám v nich bylo
- Buďte připraveni na to, že blízký může být naštvaný, může zapírat nebo vyčítat I přestože půjde o emočně náročnou situaci, zkuste zůstat co nejvíce v klidu
- Dejte druhému prostor k vyjádření svého pohledu a naslouchejte mu
- Nabízejte svou podporu a pomoc
- Ptejte se, co by potřeboval, jak můžete pomoci