Jak vést konstruktivní rozhovor?

Blízký se může bránit obvinění, útočit a vyčítat. Taková reakce může být například projevem pocitů studu nad tím, že zklamal vaše očekávání, případně strachu z toho, co se bude dít dál. Zkuste vyjádřit pochopení pro jeho obavy, zároveň se však věcně držte tématu. Nenechte se zaplést do hádky o vině a nevině, která není konstruktivní.

Jak vést konstruktivní rozhovor:

  • Vytvořte si dostatek času a vhodné prostředí pro rozhovor
  • Mluvte o svých obavách a pocitech
  • Nepoužívejte výčitky a obviňování, kterým se druhý člověk přirozeně brání
  • Mluvte o konkrétních situacích a svěřte se, jak vám v nich bylo
  • Buďte připraveni na to, že blízký může být naštvaný, může zapírat nebo vyčítat I přestože půjde o emočně náročnou situaci, zkuste zůstat co nejvíce v klidu
  • Dejte druhému prostor k vyjádření svého pohledu a naslouchejte mu
  • Nabízejte svou podporu a pomoc
  • Ptejte se, co by potřeboval, jak můžete pomoci