Užívání psychoaktivních látek a informačních technologií u vysokoškolských studentů
Texty o užívání psychoaktivních látek a informačních technologiích u vysokoškolských studentů.
Články
-
Přehled nejčastěji používaných intervencí u vysokoškoláků s problémy s užíváním psychoaktivních látek nebo informačních technologií
V České repulibce dosud nebyla věnována dostatečná pozornost vytvoření intervencí na tak specifickou cílovou skupinu, jakou jsou studenti vysokých škol se škodlivým užíváním psychoaktivních látek nebo závislostním chováním ve vztahu k internetu. Díky této skutečnosti bude tento text obsahovat převážně přehled intervencí v zahraničí.
-
Užívání informačních technologií u studentů vysokých škol
V poslední době se stále více pozornosti věnuje závislostnímu chování v souvislosti s používáním informačních technologií, především internetu. Někteří odborníci dokonce mluví o tzv. závislosti na internetu.
-
Užívání ilegalních psychoaktivních látek u vysokoškolských studentů
Závěry studií se shodují na skutečnosti, že užívání nelegálních psychoaktivních látek ve vysokoškolské populaci není příliš rozšířené v porovnání s užíváním alkoholu. Podle výzkumu prevalence užívání nelegálních psychoaktivních látek v USA je jejich užívání ve vysokoškolské populací rovněž nižší než u vrstevníků stejného věku.
-
Kouření tabáku u vysokoškolských studentů
V roce 2000 proběhl výzkum prevalence pravidelného užívání tabáku mezi studenty vysokých škol v 23 zemích světa se závěrem, že zhruba 34 % mužů a 27 % žen v této populaci pravidelně kouří.
-
Užívání alkoholu u studentů vysokých škol
Nejvíce studií mapujících užívání alkoholu bylo realizováno v USA, kde je rizikové užívání alkoholu vnímáno jako velmi alarmující z hlediska jeho vlivu na zdraví populace vysokoškolských studentů.
-
Psychosociální specifika období studia na vysoké škole
Studium na vysoké škole nejčastěji spadá do věkového období 18–25 let. Právě tento věk bývá americkým psychologem J. J. Arnettem označován za specifické vývojové období, které je kvalitativně odlišné od adolescence a rané dospělosti.